
De gemeente Nijmegen heeft nieuw beleid vastgesteld om logistiek en bevoorrading efficiënter en schoner te maken. Naast de drie zero-emissiezones voor stadslogistiek die vanaf 1 januari 2025 moeten gaan bijdragen schonere logistiek, wil de gemeente ook aan de slag met slimmere bevoorrading zodat er ook minder vrachtwagens de stad in komen.
In overleg met een denktank met onder andere transportbedrijven, hubs [verzamel- en distributiepunten] en binnenstadondernemers zijn de volgende strategische keuzes en vervolgstappen bepaald:
Bijlage: Beleidsaanpak stadslogistiek Nijmegen